24 października 2022

Matematyka od kuchni… A może matematyka w kuchni?

W dniu 7 października 2022 r. po raz kolejny matematyka wkroczyła do kuchni. Uczniowie klasy 4 d mieli okazję wykorzystania zasobów pracowni technicznej (wyposażonej w ramach “Laboratoriów Przyszłości”) do rozwiązywania zadań. Szczęśliwym trafem, w podręczniku dla klasy czwartej znajduje się zadanie o kompletowaniu sztućców (treść zadania na zdjęciu nr 1). Grupa chętnych uczniów otrzymała łyżki, widelce, noże i łyżeczki w ilościach opisanych w zadaniu. Następnie dziewczynki i chłopcy układali stopniowo poszczególne sztućce w aluminiowym garnku (pod czujnym okiem “kucharki”), do momentu, dopóki nie skończyły się noże (tych było najmniej). Potem uczniowie ułożyli sztućce kompletami (łyżka, widelec, nóż i łyżeczka) i przeliczyli ilość otrzymanych kompletów. Po zapisaniu na tablicy oraz w zeszytach poprawnej odpowiedzi, “pomoce naukowe” zostały uporządkowane i wróciły na swoje miejsce, do organizera w ogromnej szufladzie. Podczas “rozwiązywania” zadania zabawa była przednia, ale uczniowie zachowali zasady bezpieczeństwa podczas pracy z “niebezpiecznymi przedmiotami” (widelec i nóż).

Opracowanie: Magdalena Matejek